Interpelacje i zapytania
Interpelacje i zapytania Radnych.
Budynek po dawnym ratuszu w Sołectwie Złotniki Lubańskie
Numer: 42, rodzaj: zapytanie
Skierowane do: Burmistrz Leśnej
data wpływu: 2020-01-28, data przekazania: 2020-01-29
W związku ze złożonym przeze mnie zapytaniem w dniu 30.04.2019 r. dotyczącym podjętych działań ze strony urzędu mających wpływ na zagwarantowanie bezpieczeństwa mieszkańców przed pozbawieniem życia i zdrowia w wyniku zawalenia się zrujnowanego budynku byłego ratusza w Złotnikach w odpowiedzi otrzymałam m.in. informację, że ma być sporządzona rzeczowa inwentaryzacja budynku. W tej sprawie wysłano z urzędu w Leśnej pismo w dniu 16.05.2019 r. do Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków z delegaturą w Jeleniej Górze o udzielenie informacji: na jakim etapie jest sporządzanie rzeczowej inwentaryzacji? W związku z tym, że mieszkańcy Sołectwa coraz bardziej obawiają się zagrożenia o swoje życie i zdrowie, a budynek mający lokalizację w centrum wsi, w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszych i zmotoryzowanych obecnie jest w stanie katastrofalnym (w załączeniu aktualne fotografie obrazujące obecny jego stan). Mam pytania do Pana Burmistrza:
1. Czy zapowiadana inwentaryzacja rzeczowa budynku miała miejsce? Jeżeli tak jaka jest odpowiedź z WUOZ delegatura w Jeleniej Górze na Państwa wysłane w tym temacie pismo?
2. Jakie zostały podjęte działania ze strony Urzędu w sprawie dalszych losów budynku po byłym ratuszu w Złotnikach?
Interpelujący
Imię i nazwisko | Funkcja | Nazwa klubu |
---|---|---|
Małgorzata Anna Borysiewicz | przewodniczący |
Odpowiedź
Odpowiadający: Burmistrz Leśnej
Wydział merytoryczny: Referat Gospodarki Nieruchomościami, data odpowiedzi: 2020-02-04
W odpowiedzi na Pani zapytanie z dnia 28 stycznia 2020 r. uprzejmie informuję, że inwentaryzacja ratusza w Złotnikach Lubańskich, do której wykonania zobowiązał się Wojewódzki Konserwator Zabytków do dnia dzisiejszego nie została sporządzona. Nie otrzymaliśmy także odpowiedzi na nasze zapytanie skierowane drogą mailową w dniu 16 maja 2019 r.
W najbliższych dniach postawimy tablice ostrzegawcze „zakaz zbliżania się do obiektu i zakaz parkowania”.
W w/w sprawie odbyło się spotkanie ze starostą, starostwo także wnioskowało do konserwatora ponieważ bez inwentaryzacji i działań konserwatora nic nie możemy więcej zrobić.
W związku z powyższym tutejszy Urząd wystosował w dniu 04 lutego b.r. oficjalne pismo z prośbą o udzielenie informacji dotyczącej terminu wykonania inwentaryzacji obiektu.
O treści uzyskanej odpowiedzi zostanie Pani poinformowana odrębnym pismem.
Ponadto informuję, że podjęte dotychczas działania ze strony tutejszego Urzędu zostały opisane w naszym piśmie nr RN.0003.1.2019 z dnia 16 maja 2019 r.